POLICIJSKA UPRAVA LIČKO – SENJSKA
Hrvatskog sokola 2, 53 000 Gospić, tel.: +385 53 675 111
ličko-senjska uprava > Vijesti > Trening sigurne vožnje policijskih službenika u Gospiću

Trening sigurne vožnje policijskih službenika u Gospiću

Trening sigurne vožnje policijskih službenika u Gospiću
13. travanj 2018. -

Foto: PU ličko-senjska  

Danas u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću, Policijska uprava ličko-senjska i Policijska akademija organizirali su trening sigurne vožnje. Trening su vodili Instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije, a održan je s ciljem usvajanja potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu, te njihovo što manje stradavanje.

Dolaskom povoljnijih vremenskih prilika, kao i nadolazeće turističke sezone započinje sezona intenzivnije vožnje mopeda i motocikala, te se povećava broj vozača mopeda i motocikala u prometu. S obzirom da je ta skupina sudionika u prometu jedna od najugroženijih, u cilju smanjenja broja i posljedica prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači mopeda i motocikala te propagiranja poželjnog ponašanja u prometu u narednom razdoblju Policijska uprava ličko-senjska će vršiti pojačan nadzor vozača mopeda i motocikala.

 

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

 

  • kreću se neprilagođenom i nedopuštenom brzinom,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim motociklima ili mopedima,
  • upravljaju prije stjecanjaprava.

 

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

 

  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja

 

Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:

 

  • provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:

 

  • uređaji za upravljanje vozilom;
  • uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
  • uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
  • uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
  • uređaji za davanje zvučnih znakova;
  • kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).

 

  • prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
  • očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
  • provjere tlak u gumama;
  • upale dnevno ili kratko svjetlo;
  • koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
  • ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.

 

  • za vrijeme vožnje:
  • prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
  • ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
  • da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
  • izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
  • da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
  • ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
  • da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla. 


Vijesti za aktualni mjesec:


20.4.2018.Dani tehničke ispravnosti motocikala 2018.
20.4.2018.Ne diram, opasno je – održana predavanja o opasnostima od minsko-eksplozivnih sredstava
20.4.2018.U Karlobagu tri dragovoljne predaje oružja
20.4.2018.Više osoba teško ozlijedilo muškarca
19.4.2018.Rezultati akcije nadzora brzine
19.4.2018.Ljetovanje djece policijskih službenika u Valbandonu
18.4.2018.Mladi sigurno u prometu
17.4.2018.Ženska osoba smrtno stradala u prometnoj nesreći na autocesti
17.4.2018.Pojačani nadzor brzine 18./19. travnja
17.4.2018.Tour of Croatia - obavijest građanima
17.4.2018.Oglas za prijem namještenika u radni odnos na određeno vrijeme
13.4.2018.Trening sigurne vožnje policijskih službenika u Gospiću
10.4.2018.„Manje oružja, manje tragedija“ u Brinju
9.4.2018.Mopedi i motociklisti - Oprezno u prometu!
9.4.2018.Rezultati akcija u prometu tijekom proteklog vikenda
9.4.2018.U prometnoj nesreći smrtno stradao motociklist
5.4.2018.Dragovoljna predaja oružja na Udbini
4.4.2018.Kriminalitet


str.: 1 od 1. Ukupno: 18 zapisa.